Nepozornost zabíjí je projektem BESIP, který možná velice dobře díky poutavým spotům znáte z televize. My se Vám ho pokusíme představit trochu více. Cílem projektu je upozornit na nebezpečí používání mobilního telefonu za volantem. Stačí okamžik, kdy se nevěnujeme řízení a výsledek může být fatální přesně tak jak je vyobrazeno v televizních spotech.
Manipulace s mobilem může za každou 14. škodu z povinného ručení
ZDROJ: Analýza ČKP, Statistiky Policie ČR
V roce 2017 se stalo 284,44 nehod denně. Každá 14. škoda z povinného ručení je způsobena řidičem věnujícím se mobilu.
Nevěnování se řízení, kam spadá právě používání mobilního telefonu je dle statistik nejčetnější (19,61 %) příčinou nehod. Poté následuje nesprávné couvání nebo otáčení, nedodržení bezpečného odstupu, nepřizpůsobení rychlosti, atd. Podívejte se o jaký závratný rozdíl se v případě nevěnování řízení oproti ostatním příčinám nehodovosti jedná:
Nejde pouze o telefonování nebo sms. Dnes do „hry“ vstupují také sociální sítě a jejich poměrně častá upozornění. Pravdou je, že v případě používání sociálních sítí jde o problém především u mladších řidičů. Naštěstí tímto se již okrajově zaobírá projekt: Nehodou to začíná, který jsme Vám představovali v minulém roce. Na nepozornost za volantem se také nově zaměřuje projekt: Zíráním nepomůžeš, který probíhá ve spolupráci s TV PRIMA a seriálem Modrý kód.
S mobilem v ruce bourají nejčastěji vysokoškoláci
ZDROJ: www.nepozornostzabiji.cz
Být neustále dostupný a online je fenomén dnešní doby. Na nebezpečí tohoto chování za volantem se dlouhodobě snaží upozornit kampaň České asociace pojišťoven #nepozornostzabíjí.
Ruku na srdce, kdo z nás někdy za volantem nepřečetl sms nebo netelefonoval? Troufáme si říci, že tento přestupek udělal někdy snad každý. Málokdo si ale uvědomuje riziko s tím spojené a právě proto si myslíme, že tento projekt má smysl.
Čtyři z pěti Čechů donutila kampaň změnit chování za volantem – roční výsledky kampaně
Roční výsledky kampaně Nepozornost zabíjí zaznamenala velký úspěch, kdy alespoň jeden reklamní spot (ke shlédnutí výše) zaznamenalo až 68 % dotazovaných. Výsledky také ukazují, že největším přínosem byla u mladých řidičů ve věku od 18 do 29 let. Potvrzuje se také, že používáním mobilu za volantem je stále velkým problémem a zdá se, že jde o problém celosvětový. Dobrou zprávou tak je, že projekt Nepozornost zabíjí bude pokračovat i v příštím roce. My tento projekt budeme i nadále sledovat a zajímavé informace, aktuality a novinky Vám opět doplníme do tohoto článku. Na aktualizaci článku upozorníme na naší facebookové stránce.
Výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek k výsledkům kampaně říká: „Kampaň byla velmi úspěšná, průzkum dokonce ukazuje, že čtyři z pěti lidí, kteří zaznamenali naši reklamu, to přimělo se nad tématem nepozornosti při řízení zamyslet a alespoň částečně své řidičské chování změnit.“ A dodává: „S kampaní budeme dále pokračovat a upozorňovat na problematiku nepozornosti řidičů i v příštím roce.“
Zdroj: www.nepozornostzabiji.cz
Cílem projektu je upozornit na problematiku nevěnování se řízení. Častým nešvarem dnešních řidičů je používání mobilního telefonu a právě na to se konkrétně tento projekt zaměřuje. Více informací o tomto projektu Nepozornost zabíjí naleznete na www.nepozornostzabiji.cz